sobota 6. augusta 2016

Vyprážané banány / Fried veg bananas (plantains)

Toto jedlo ma naučila švagrina, manželova sestra. V určité dni sa u nich doma neje mäso, a tak keď majú chuť na niečo podobné vyprážaným rybám, aké sa u nich robievajú, pripravia tieto banány. Pôvodný recept je len o obaľovaní v krupici, ale ja som ho troška vylepšila a krupicu som zmiešala s mletými mandľami.  

Vyprazane banany




ČO POTREBUJETE:

voda
soľ
mletá kurkuma
mleté chilli korenie
(prípadne nahraďte iným vašim obľúbeným korením)
mleté mandle
krupica
olej na vysmážanie
(použila som arašídový)

Vyprazane banany



AKO POSTUPOVAŤ:

Banány okrájame, nakrájame na asi 2mm hrubé plátky a tie ponoríme do vody. Necháme máčať 15 minút. Potom plátky vyberieme, necháme odkvapkať a dáme do misky. Pridáme soľ, korenie a dobre prstami premiešame, aby sa soľ a korenie dostalo na každý kúsok. Znova necháme 15 minút odležať.

V panvici si zohrejeme trocha oleja. Len toľko, aby pokryl dno. Keď je olej horúci, oheň trocha zmiernime. V miske zmiešame mleté mandle a krupicu. Plátky banánu postupne v tejto zmesi obalíme a vložíme na horúci olej. Opražíme dohnedkava z oboch strán. 

Vyprazane banany


Môžeme podávať s nejakým dipom, raitou, chutney alebo aj do bagety spolu s nejakou čerstvou zeleninou a dressingom.



Vyprazane banany

2 komentáre:

  1. Miška ten banán má asi inú chuť,ešte som ho nikdy nemala tak neviem ako chutí...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bozulka, mne chuti ako zemiak. Aj sa podobne na slano vacsinou pripravuje, ale hodi sa aj na sladko, do kolacov alebo inak ako dezert.

      Odstrániť