štvrtok 19. marca 2015

Subzi s lóbiou a šampiňónmi


Subzi z lobie a sampinonov



ČO POTREBUJETE:

100ml suchej lóbie
voda na uvarenie lóbie
1 bobkový list
200g čerstvých šampiňónov 
ghee
štipka asafoetida
1 plochá lyžička tmavej rímskej rasce
niekoľko karí lístkov 
1/3 lyžičky mletej kurkumy
soľ
1/2 lyžičky mletého koriandru
čerstvá koriandrová vňať 


Subzi z lobie a sampinonov



AKO POSTUPOVAŤ:

Lóbiu na noc namočíme vo vode. Ráno scedíme a prepláchneme. Dáme ju do tlakového hrnca, zalejeme vodou, pridáme bobkový list a varíme asi 20 minút od natlakovania na miernom ohni. Uvarenú lóbiu odložíme bokom do ďalšieho použitia.

V panvici rozpálime ghee. Pridáme asafoetidu, rímsku rascu a rascu necháme rozvoňať. Potom pridáme karí lístky a necháme ich prasknúť. Ďalej pridáme mletú kurkumu, očistené a pokrájané šampiňóny a na silnom ohni asi 2 minúty restujeme. Podlejeme troškou vody z lóbie a pod pokrievkou dusíme 5 minút.

Subzi z lobie a sampinonov

Subzi z lobie a sampinonov


Potom pridáme uvarenú lóbiu, mletý koriander a soľ a 3 minúty ešte podusíme pod pokrievkou.

Nakoniec vmiešame čerstvú koriandrovú vňať, prehrejeme a odstavíme z ohňa.

Subzi z lobie a sampinonov


Môžeme podávať napríklad s plackami alebo ako prílohu k ryži a Sol Kadhi.



Subzi z lobie a sampinonov

4 komentáre:

  1. Ahoj Miska,

    Tak som si zase isla po inspiraciu na tvoj blog...a nasla som. Tuto "fazulu" som minule kupila, urobila som z nej vynikajucu polievku aku robievala moja babicka. Takze teraz skusim tvoj receptik z nej. Ty ju volas "lobia", viem, ze to v skutocnocti nie je fazula, musim pozret, co je to zac. Tak pekne pripravy na Velku Noc, my ideme dnes s dcerkou kraslit balkon, kupit kvetinky a tak.
    A na uplne inu temu...objavila som vynikajucu ucitelku yogy podla B.K.S. Iyengar, neviem, ci ti to nieco hovori, to len tak na okraj, chcem sa s tebou podelit o radost s akou chodim na ten kurz yogy. Pozdravuje a praje krasny den Karin

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Karin. Teraz si mi novinku napisala Nevedela som, ze lobia nie je fazula. Ono sa jej anglicky hovori black eyed beans tusim. Chcem z nej skusit urobit aj take bezmasite fasirky, tak snad budu dobre :) Balkon zdobite k Velkej noci, ci na privolanie jari :) lebo tie fotky so snehom, to je sranda (pre vas asi nie). Vzdy na Velku noc byval prvy teply den, to si pamatam, lebo sme vzdy poobede, ked sa dosibalo sli na prechadzku. Enjoy your yoga classes!! :) Pekne sviatky prajem.

      Odstrániť
  2. No, to len tak pre zaujimavost o tej lobii (black eye bean), som si to vycitala vo Wiki, tiez som to netusila. Predtym z botanickeho hladiska bola lobia zaradena medzi "Phaseolus unguiculatus" a teraz je v skupine "Vigna unguiculata subsp. unguiculata". Je to v tomto clanku: http://fr.wikipedia.org/wiki/Haricot. Tak, zase budeme o cosi mudrejsie, :), prepac, ze som sa o tom tak rozpisala...to som taky vsevedko, co v kuse pouca :).
    Ten balkon sme vyumyvali po zime, posadili sme kvetinky, dcera sa tesi z takychto prirodnych aktivit...a teraz sa tesime, ked sa pozrieme na pekny balkon. Sniezik tu ale nemame, lebo byvame v Toulouse, svieti nam tu slniecko, aj ked menej ako u vas v Indii. A tiez si pamatam, ako bola jar na Velku Noc a pekne pocasie na Slovensku. Tak si uzite pekny velkonocny pondelok. A ten recept bol vynikajuci! Urcite si ho zopakujem. Karin

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je v pohode :) Treba si informacie stale hladat. Zajtra moze byt opat vsetko inak :) Tak si uzivajte jar a slniecko a nech sa kvetinkam dari :) Pozdravujeme!

      Odstrániť