nedeľa 26. februára 2012

Chlebové placky


6931369031_da76ff7d73_z



ČO POTREBUJETE (na 3ks):

(hrnček, ktorý som použila ako odmerku má 200ml)


1 a 1/2 hrnčeka chlebovej múky (ja som použila hladkú Maida)
1/2 lyžičky soli
1/2 lyžičky sušeného droždia 
1 lyžica medu
1 lyžica rastlinného oleja
80ml teplej vody (nie horúcej!)

vlažné mlieko na potretie
rôzne semienka



AKO POSTUPOVAŤ:

Zo všetkých surovín zamiesime elastické, nelepivé cesto. Miesime ho aspoň 10 minút. Potom ho v miske, ktorú zakryjeme čistou kuchynskou utierkou necháme kysnúť asi 1-2 hodiny.

Cesto rozdelíme na 3 rovnaké diely. Každý diel ešte premiesime v rukách a vytvarujeme guľôčky. Každú guľôčku vyvaľkáme do oválneho tvaru a uložíme na múkou poprášený plech. Vrch potrieme mliekom a posypeme napr.: sezamovými semienkami, ľanovými semienkami, černuškou (kalonji), makom, rascou...

Chlebove placky



Rúru predohrejeme na 200st. a pečieme 10 minút do hnedkava.

8 komentárov:

  1. Miška, skúšala si to aj z klasickej múky? Myslím dostupné na Slovensku, alebo je Maida obdoba našej múky? Ja by som to chcela skúsiť z bezlepkovej múky, len sa bojím výsledku

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivka, indicke placky, ktore robim doma z muky Maida som na Slovensku robila z hladkej 00, mala by ju dobre nahradit. Ale tieto Lavash su povodne z chlebovej muky, co neviem presne aka je :) skus to aj z bezlepkovej, len si budes asi musiet prisposobit mnozstvo tekutin. Kazda muka inak saje.

      Odstrániť
  2. parádne! vidím že vyhrala arménska kuchárka ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Eli ziadna nevyhrala! Nakoniec som si nevybrala... neviem sa rozhodnut, ked sa to neda prelistovat na nete. Asi necham nakup kuchariek, ked pojdem rovno do knihkupectva.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj MÍšo,včera jsem je zkoušela ale z hladké a celozrné jemně mleté a byli výborné jen se zaprášilo děkuji za recepty Rea

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dnes ma zachránili-nemali sme doma chlieb.
    Super chutia-robila som z pšenično-ražnej a špaldovej.
    Vďaka za recept😀😀😀

    OdpovedaťOdstrániť