sobota 18. februára 2012

Ako som v Indii kurací guláš varila / Chicken goulash

Mám takú strašnú chuť v poslednej dobe na segedínsky guláš. Včera som sa konečne rozhodla, že si naložím jeden malý pohár kapusty na skúšku a uvidím, čo z toho vznikne. Ale chuť na guláš zostala.... ak nie segedínsky, tak aspoň obyčajný. Lenže guláš som ešte nikdy nevarila. Páni majstri na guláše mi teraz odpustia, ak som spáchala v nasledujúcom recepte nejaké vážne kulinárske zločiny :) Keďže sme hinduistická rodina, hovädzie mäso nejeme. Zostalo mi teda na výber mäso kuracie alebo mäso kuracie... vybrala som si mäso kuracie. A ako to dopadlo sa dočítate už v recepte....


Kuraci gulas



ČO POTREBUJETE:

4 kuracie stehná aj s kĺbom; vykostené a mäso pokrájané na "kocky"

olej
4 veľké červené cibule; nasekané nadrobno (cibule by malo byť asi toľko, koľko je mäsa)
2 menšie paradajky; olúpané a pokrájané nadrobno
1 menšia zelená paprika, pokrájaná nadrobno alebo na pásiky
1 ázijský bobkový list
1 lyžička sladkej mletej papriky
1/2 lyžičky kašmírskeho čili korenia
1 lyžička tmavej rímskej rasce
soľ
voda podľa potreby
1 lyžička sušeného majoránu
1 surový zemiak; nastrúhaný najemno
4 strúčiky cesnaku; nastrúhané


Kuraci gulas



AKO POSTUPOVAŤ:

Najprv si nachystáme paradajky. Narežeme ich na jednom konci do X a vložíme na chvíľku do vriacej vody (blanšírujeme). Vyberieme a vložíme do chladnej vody, šupku ošúpeme a paradajky nakrájame nadrobno.

Kuraci gulas



V hrnci zohrejeme olej, pridáme nadrobno nakrájanú cibuľu a restujeme domäkka. Musí byť orestovaná poriadne, až sa takmer rozpadáva, čiže to trvá trošku dlšhie.

Kuraci gulas



Potom pridáme bobkový list, kašmírske čili, sladkú mletú papriku (ktorú mám z myjavského trhu, domácu od babičiek z kopaníc :), rímsku rascu a malú chvíľočku orestujeme, nie dlho, aby paprika nezhorkla.

Kuraci gulas



Potom pridáme nakrájané mäso a orestujeme tak, aby sa mäso zatiahlo.

Kuraci gulas



Osolíme, podlejeme troškou vody, pridáme nakrájané paradajky a papriku, premiešame, privedieme do varu, oheň zmiernime, hrniec prikryjeme a varíme asi 30-35 minút domäkka.

Kuraci gulas



Keď je mäso mäkké, pridáme nastrúhaný zemiak na zahustenie, nastrúhaný cesnak a majorán. Premiešame a povaríme ďalších 10 minút. Počas varenia gulášu podlievajte po troškách vodou (pridávajte vriacu vodu, ak treba doliať). Nesmie to byť ako polievka.

Kuraci gulas



Ako prílohu môžete podávať s parenou knedľou, ale u nás doma sa guláš vždy jedol s chlebom, takže som skoro ráno ešte piekla domáci chlebík.


Samochvála síce "smrdí", ale trúfam si povedať, že ten môj dnešný guláš bol perfektný. Síce taký skôr indický, ale hlavné je, že bol :) Ďalšia výzva úspešne za mnou.... 


Kuraci gulas

10 komentárov:

  1. ...super, kurací som ešte nikdy nejedol. Teraz keď si už gulášový profík, môžeš skúsiť aj z baraniny :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :))) z baraniny nie, akosi nemaju pekne maso...ale musim ist obzriet tu farmu na cunikov...

      Odstrániť
  2. ahaho aky paradny gulas!! ten moj zasa svinu nezje ani keby zlata bola :D a hovädzina uz mi ide cez uši, vyskúšam podľa teba :) vyzera perfektne

    OdpovedaťOdstrániť
  3. :DDD strasni su ti chlapi.... rozmaznani. Este, ze mi to kura staci, inac neviem. Ale gulas bol dobry aj z kuracieho masa, dokonca mi aj viac chutil, lebo maso zo stehien je take jemnejsie (pre mna). Uz davno som sa nan mohla odhodlat, tolke stratene roky, co som presnivala o gulasi a pritom mi to behal popod nos :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Gratuluju k na pohled uzasnemu gulasi :) Verim, ze musel byt takovy i na chut, mozna i lepsi, a k tomu domaci chleba? To muselo byt perfektni! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem :) na Slovensku sme si akosi nestihli gulasik uvarit, tak som sa rozhodla skusit z kurata a dobre som urobila, vyborny bol :)

      Odstrániť
  5. Ta paprika z myjavskeho trhu sa mi velmi paci :)

    OdpovedaťOdstrániť