nedeľa 1. januára 2012

Pečené baby zemiačky a cvikľa / Baked baby potatoes and beetroot

Nový rok som dnes začala niečim ľahším na žalúdok, ale dobrým pre maškrtných a dostatočne farebným pre hladké oči. V poslednej dobe rada varím s cvikľou a baby zemiačkami. Nuž a ak k tomu pribudne aj cesnak, nemôže to byť zlé. Takto upečené zemiačky s cvikľou môžete jesť samotné ako ľahký obed, či večeru alebo ich môžete podávať ako prílohu. Taká malá pripomienka v zimných mesiacoch, že už čoskoro príde jar, slniečko, záhradky zakvitnú a tí, čo sa radi vŕtajú v zemi si zasa prídu na svoje 👩🏻‍🌾

Keď som bola malá zeleninu som z duše nenávidela.... človek sa naozaj vekom mení.



1




ČO POTREBUJETE:

(neuvediem množstvo surovín, varila som od oka)
baby zemiačky
cvikľa
cesnak
soľ
petržlenová vňať (ja som použila sušenú)
mleté čierne korenie
olivový olej
jarná cibuľka na posypanie



AKO POSTUPOVAŤ:

Baby zemiačky kefkou dobre poumývame, nešúpeme. Cvikľu ošúpeme. Oboje nakrájame na menšie kúsky a vložíme do misky. Pridáme na polovičky nakrájané strúčiky cesnaku, soľ, mleté čierne korenie, petržlenovú vňať a olivový olej. Všetko dobre premiešame. 

Zemiačky s cvikľou dáme na pripravený alobal, ktorým sme vystlali pekáčik. Môžete ich ešte trošku pokvapkať olivovým olejom a urobíme miešok z alobalu. 

2



Rúru vyhrejeme na 200st. a pečieme 70 minút. 

Hotové jedlo na tanieri posypeme nasekanou vňaťou jarnej cibuľky. 



Posledné dni u nás boli pochmúrne, upršané a pomerne chladné, ale dnes k večeru sa ukázalo kúsok modrej oblohy, tak sa budem tešiť na zajtrajšok a veľké pranie 🌞


3

3 komentáre:

  1. Miska, po tych dnoch objedania by som sa veru nechala na taketo zemiacky od teba pozvat, vyzeraju krasne a tie farby!! Prajem stastny novy rok a tesim sa na Tvoje recepty!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dakujem :) aj ja prajem stastny novy rok a tiez sa tesim na dalsie dobroty na tvojom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. joj,to vyzera vyborne ,Miska..taketo mozem vzdy a vsade:)

    OdpovedaťOdstrániť