pondelok 15. augusta 2011

Paradajková Bruschetta / Tomato Bruschetta

Bruschetta . . . topinka . . . bruschetta . . . topinka . . . neviem sa rozhodnúť. Čo si myslíte vy? A záleží na tom? Hlavne, že je to také jednoduché a dobré :)





ČO POTREBUJETE:

olej na opečenie chleba

na paradajky:
3 stredne veľké paradajky, nakrájané nadrobno
soľ
mleté čierne korenie 
bazalku 
(ja som mala len sušenú, ale čerstvá je vždy lepšia)
4 strúčiky cesnaku
1 lyžica olivového oleja
šťava z limetky





AKO POSTUPOVAŤ:

Najprv som si ráno upiekla domáci chlieb. Použila som na cesto len múku, soľ, droždie, trocha olivového oleja a vodu. Vrch som pred pečením ani počas pečenia nepotierala ničím, len som ho zľahka poprášila múkou. 

baklazan pomaz a paradaj brusceta 009



Všetky suroviny na paradajky zmiešame v miske a necháme 30 minút odležať (mimo chladničky). 

22bruschetta 002


Plátok chleba opečieme na troche oleja do hneda, preložíme na tanier a ešte na teplý uložíme paradajkovú zmes. 

♡ ♡ ♡

Podávame teplé. 

10 komentárov:

  1. mnam :) presne toto som mala v sobotu na veceru :) krasny domaci chlebik Miska :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ked tie paradajky oteplaju od toho chlebika... mnam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Miška, niečo podobné mi spravil môj macko cez víkend, je to úplne famózne. Mňam

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miska, tvoj chlebik je sta namalovany. Nadhera. No a bruschetta nema chybu.Taketo vecicky ja mam rada:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Adrika dakujem za ten chlebik :) Bruschettu asi vsetci lubia, zatial nepoznam nikoho kto by ju nemal rad :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ten chlebik vyzera uuuuzasne! presne ako povedala Adrika, ako namalovany!!!! Bruschettu ja mooozem tiez!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Miska, aj ja musim pochvalit chlebik. Mozes mi napisat ako presne si ho robila, kolko coho si pouzila? Ak nechces sem, mozes kludne aj na e-mail.
    Dakujem krasne.

    Lucy

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Lucy, presne mierky ti nepoviem, lebo vacsinou peciem chlebik od oka. Robila som ho z 2 hrncekov (1hr. = 200ml) muky Maida, 2 lyzice olivoveho leja, 1 plocha lycia pieskoveho suseneho drozdia, sol-od oka a tepla voda podla potreby. Cesto elasticke, aby sa nelepilo, ale nie prilis tuhe, aby pekne nakysol. Kysol hodinu, potom znova premiesit, vyvalkat podlhovastu hrubsiu placku a zrolovat ako velky rozok. Ten som polozila na pomuceny (nemastila som) plech a znova nechala pol hodinku kysnut. Zatial som vyhriala ruru na 200st. a potom som ho piekla 35-40 minut, aby zhnedla korka. Chlebik som nicim nepotierala, len som ho pred pecenim troska poprasila mukou a rukou "pohladkala", aby ta muka bola zvrchu na nom rrovnomerne. Nechcela som tvrdu korku.

    OdpovedaťOdstrániť