streda 29. júna 2011

Čokoládové Soufflé / Chocolate Souffle

Chcela som vyskúšať upiecť soufflé. Keď pozerávam kuchárske show v telke, takmer vždy robia soufflé a toľko okolo toho narozprávajú, boja sa, či sa im zdvihne, či bude dosť upečené a tak som sa rozhodla, že to skúsim. Na internete som našla recept od môjho obľúbeného Curtis Stone-a, kde bolo aj video. Vyzeralo to úplne jednoducho! Našla som si teda jeho oficiálnu stránku a skúsila soufflé podľa jeho receptu.


Cokoladove Souffle



ČO POTREBUJETE:

(robila som 3 soufflé z polovičnej dávky rozpisu surovín, ktorý uvádza Curtis Stone na jeho stránke)

roztopené maslo na vytretie misiek
40ml jemného kryštáľového cukru (caster sugar)
3 bielka
55g horkej čokolády (moja bola len 40%, tak som použila celú 80g tabuľku)
60ml studenej vody
40ml kakaa


Cokoladove Souffle



AKO POSTUPOVAŤ:

Mištičky, v ktorých budeme soufflé piecť si vytrieme roztopeným maslom a uložíme na 2 minúty do chladničky, aby prvá vrtsva masla stuhla. Potom ich znova vytrieme maslom a hneď vysypeme jemným kryštáľovým cukrom. Túto vrstvu kryštáľového cukru neskôr nesmieme porušiť lyžicou, keď budeme soufflé dávať do mištičiek.

Cokoladove Souffle


Bielka dáme do misky a vyšľaháme sneh. Pridáme 40ml jemného kryštáľového cukru a znova vyšľaháme tuhý sneh. Tak tuhý, že keď metličkou sneh zamiešame a obrátime ju, bielka musia “stáť”. Kým šľaháme bielka, dáme si rotopiť horkú čokoládu do hrnca, ktorý postavíme na menší hrniec s vodou. Vodu privedieme k varu a čokoládu pomaly rozpustíme.

Cokoladove Souffle


K rozpustenej čokoláde zamiešame kakao a studenú vodu. Zmes treba vymiešať do hladka. Potom pridáme lyžicu vyšľahaných bielok do čokoládovej zmesi a premiešame. Nakoniec čokoládovú zmes zamiešame zľahka do vyšľahaných bielkov. Zmes na soufflé rozdelíme do mištičiek. Každú misku naplníme až po povrch.

Cokoladove Souffle

Cokoladove Souffle


Kým sme si pripravovali soufflé dáme si zohriať rúru na 177-180 stupňov.

Soufflé v mištičkách položíme na plech a dáme piecť. Pečieme 12-15 minút. (Ja som piekla 15 minút, pretože nemám ramekis mištičky a piekla som v troška väčších plechových miskách.) A priznám sa, že som sedela pred pieckou a nervózne "nadvíhala" cesto očami 😋

Ešte horúce soufflé poprášime práškovým cukrom a ihneď podávame.


Cokoladove Souffle

Cokoladove Souffle
Ktosi sa nevie dočkať 🥰




A odporúčam vám pozrieť si aj TOTO VIDEO.

13 komentárov:

  1. hmmm..ja souffe milujem!!!a to tvoje ,Miska,vyzera velmo vydarene:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dakujem dievcata :) @Marianna ten posledny klik sa aj mne strasne paci, nemohla som ho nepridat :)) moja vsydezdejsi asistentka nesklamala a dozerala, ci to dobre fotim...ako vzdy :) Obycajne sa toho chce stale chytat :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mnam to vyzera super! uz sa tak strasne tesim, keby budem mat novu ruru a budem moct vypekat taketo dobrotky, radost pozerat na tvoje výtvory :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To sa ti krasne podarilo, Michaelka. Parada! Hned by som si dala! :) Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  5. jeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, no vidís Miska, nádherné souflé, vydarilo sa na 1********** pa :*

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Největší paráda je, když se do středu zaboří ta lžička :-))) A také je docela kumšt soufflé vyfotit dřív, než "spadne". Mně se to tehdy moc nezdrařilo :-(
    Poslední fotka nemá chybu! Perfektní :-)))
    Měj se hezky
    P.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dakujem vam :) @Papaja, tak to mas pravdu, ono to po upeceni potom rychlo padne dole, ale stihla som :) @Archaa-Slavka prve souffle som tusim obdivovala u teba na blogu :) nevedela som sa nan odhodlat, bala som sa, ze pokazim suroviny a este aj sebe naladu, ale mne to neda spat, ked ma cosi pokusa, ze toto musim zvladnut :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. parádne souffle ... tá posledná fotka je nááádherná :))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ja som doposial vsetky recepty na souffel videla a skusala len s hl. mukou - tento urcite skoro vyskusam, lebo tento kolacik vyzera uzasne:-)
    Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem :) Tie s mukou su skor lavove torticky. Prave cokoladove soufle urcite bez muky, je to skor ako taky naslahany puding. Drzim palce, je to jednoduchsie prirpavit ako sa zda a prilozeny link na video urcite tiez pomoze.

      Odstrániť