nedeľa 24. apríla 2011

Scones s Cheddarom



Scones s chedarom



ČO POTREBUJETE (na 8ks):

125g hladkej múky (použila som Maida)
1 plochá lyžička prášku do pečiva 
soľ
1/4 lyžičky chilli korenia (použila som kašmírske)
100g strúhaného Cheddaru
2 lyžice oleja
60ml mlieka izbovej teploty
1 vajce


Scones s chedarom



AKO POSTUPOVAŤ:

Dáme si zohriať rúru na 180 st. V miske zmiešame múku, prášok do pečiva, soľ, chilli korenie a nastrúhaný syr. V druhej miske zmiešame mlieko, vajce a olej.

Scones s chedarom


Mokrú zmes prilejeme do suchej a vypracujeme elastické mäkké cesto, nesmie byť príliš husté. Ak by bolo príliš husté, po troške pridáme mlieko. Ak by bolo príliš riedke pridávame múku len tak, že cesto trošku poprášime a znova premiesite v rukách. Plech si potrieme olejom a poprášime múkou. Prebytočnú múku z plechu vysypeme preč. Cesto na plech položíme a dlaňou roztlačíme (nevaľkáme!!) na okrúhlu placku hrubú asi 2-3cm. Nožom cesto rozrežeme na 8ks. Aby sa vám cesto na nôž nelepilo, pomúčte si ho pred každým zárezom do cesta.

Scones s chedarom


Každý scone potrieme troška mliekom a dáme piecť na 25-30 minút dohneda.

12 komentárov:

  1. mňam ... vyzerajú fantasticky ... po Veľkej noci mi určite zostanú v chladničke nejaké syry, tak urobím :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jaaj fakt vyzeraju lakavo, musim skusit:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hm, zaujimave pecivko. Miska, v posledne dni som jedla indicky garlic bread. Velmi by som chcela nan recept. Skor mi to pripominalo nase akoby lokse ako nas chlieb. Bolo lahunke cesticko, neskutocne chutne. Nevies o tom nieco? Viem, ze v kazdom regione Indie sa varia ine druhy jedal, ale snad mi budes vediet poradit. Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  4. @Adriana ty myslis ai Garlic Naan? Skus sa pozriet sem http://thekitchykitchen.blogspot.com/2011/04/chana-masala-and-garlic-naan-with.html

    OdpovedaťOdstrániť
  5. jeej Michaelka, tie sú krásne, a hlavne vyzerajú veľmi veľmi chutne. paa

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ano Miska je to to. Si zlata, velmi pekne dakujem. Strasne mi to chutilo a chcem sa pokusit aj doma si to urobit. Este raz dakujem. Potesila si ma velmi. Pa Ada

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dakujem Martinka, tieto su naozaj dobre, usla sa mi len spicka z jedneho :)
    @Adka nie je za co,tiez ich musim niekedy vyskusat, takze ja dakujem za napad ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. tak tieto opäť urobím podľa teba Miška, máš veľmi dobré presné recepty, je na ne spoľah, tieto vyzerajú prudko jedlé

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som rada :) aj ked cas pecenych veci a stupne si treba urcite upravovat. Som to teraz zistila, ked som si kupila iny model piecky nez som mala doteraz. Vsetko peciem kratsie a na nizsie stupne.

      Odstrániť